Jan Droogers

Jan Droogers is geen onbekende in Voorburg. Hij is vaste 2e organist in de Oude Kerk en is een graag geziene gast. Al heel jong speelde hij orgel en hoewel zijn beroep bouwkundige is, is hij zeer serieus met het orgelspel en de orgelstudie bezig.

Jan Droogers

Jan Droogers werd geboren in 1969 te Gouda. Zijn eerste orgellessen ontving hij op 8-jarige leeftijd van de heer Muilwijk. In 1983 vervolgde hij zijn studie bij Wim van der Panne, destijds cantor-organist van de Oude Kerk te Voorburg en vanaf 1989 bij Herman van Vliet, voorheen organist van de Joriskerk te Amersfoort. Vanaf zijn 14e jaar is hij organist van de Gereformeerde Kerk te Bleiswijk en sinds 1989 is hij tevens tweede organist van de Oude Kerk te Voorburg.
In 1993 werd zijn studie voor bouwkundig ingenieur met goed gevolg afgesloten aan de HTS te Rotterdam.

In januari 2016 is op veler verzoek zijn Koraalbewerking over Gezang 312 uitgegeven.
U kun deze bestellen bij:

JanDroogers